<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d4614558576586924790\x26blogName\x3dHORRIFIED+VEIL\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://itsonlymyblog-horrifiedveil.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://itsonlymyblog-horrifiedveil.blogspot.com/\x26vt\x3d-2612771148591426887', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
ahjumma ~

Atiqah. 20. A textile student. Panda Tao ♥ + follow




A Fashion Story

과거 :
Events
written on Thursday, June 28, 2012 @ 11:57 PM ✈

Assalamualaikum wbt.

Gahhh~ I'm so tired. Two days packed with events. Tak sabar nak tunggu Sabtu. Boleh rest banyak-banyak. Nasib baik aku tak follow pergi latihan bomba tu. Dorang berempat pergi. Tsk tsk T^T Don't forget my hodoh face wahai Mirza and Suhaiela. So! Two days in a row. First dekat Putrajaya and then tadi dekat MSU. Lemme tell about Putrajaya first.

Putrajaya-Floria Putrajaya 2012 [27/6/2012]

Aku pun dapat short notice untuk masuk competition ni. Pagi tu macam biasalah kan datang sekolah. Tapi pagi tu sekolah full with buses sebab ada Hari Sukan. Orang lain pergi Shah Alam tapi kitorang pergi Putrajaya *dancing*. Aku pun tunggu sorang-sorang dekat pondok burung. Nampak Suhaiela tapi dia wave dekat aku and blahh just like that -.-'' Skip that part. Lepas tu van datang. Err, van dia agak....ehemm...daif. Agak-agak uncle tu baca tak blog aku?

Bayangkan 12 orang high school students naik van sekolah yang a little kecik tu. Kesian Mirza kena tunduk kepala. Aku pulak boleh cramp kaki nak tunggu sampai Putrajaya tu. Sampai sana kitorang memang amazed gila. All the flowers were so beautiful and it's amazing there. Confirm nanti nak pergi festival tu. Aku, Mirza, Nana and Suhaiela masuk Secondary School Floral Arts Competition - Floral Sculpture. Farisya and ada three Chinese girls tu masuk kategori Collage while Diana, Ogy, Liyana and Aina kalau-tak-silap-lah masuk Floral Installation.

Firstly, kitorang register dulu. And then breakfast. We had mihun goreng with telur mata and roti ikan bilis and air Milo. Sedapppp *_____*. Lepas tu lama lah jugak nak tunggu dorang buat preparation. So, kitorang pun pergi berfoya-foya keliling tu tengok bunga-bunga and gardens. Gardens dekat sana memang super-duper-triple-awesome-to-the-max! Firstly, Collage punya participants start dulu and then baru Floral Sculpture pulak. Kitorang diberikan masa 5 jam nak siapkan sculpture tu. Rasa macam masuk Next Great Baker pulak. Buehehehe :P

Kitorang buat sculpture dres memandangkan theme kitorang tu Dress of Angel. So, potong bunga, cucukbunga, edit sana-sini, letak kain, letak riben, pin sana-sini, edit balik and "Dah pukul 1, sila kosongkan tempat sekarang." Oh-kay. Rehat. For lunch, kitorang makan nasi minyak ke nasi briani tah aku makan je. Kitorang picnic dekat waterfront tu. Awesome view! Picnic bawah pokok. Habis makan, kitorang naik menara yang macam bentuk pensil tu ke roket tah. Mula-mula naik semua "Weeee~" and camwhore sana-sini with le apples yang kitorang dapat. Sampai atas sikit, aku dengan Nana dah terduduk-duduk dah sebab kena tarik dengan Mirza and Su sebab kitorang gayat. Mana tak gayat. Tinggi kot. Dah lah betul-betul atas tasik tu. Buat ke roboh cemana? Aku dah lah kaki bangku tak reti berenang.

Lepas tu masuk balik dalam khemah tu and buat final touch dekat sculpture tu. That remaining one hour tu memang stressed gila. Nak gam tali dekat bekas tu but taknak lekat. Nak tambah hiasan sebab tengok sekolah depan kitorang tu hiasan dia macam lawa je. Last 10 minutes tu aku memang hectic gila. Buat flower girls using dawai. Semangat aku bentuk-bentukkan flower girls tu. Then, time over. Kitorang kena ceritakan pasal concept kitorang in one pragraph. Akulah tukang ceritanya. Bahasa aku kemain berbunga, tragik habis. Aku kan buat fanfiction? Bahasa pun sastera habis lah. Lepas tu kemas-kemas and kitorang pun duduk-jalan-jalan-tengok-orang-lain-and-tangkap-gambar.

Suddenly, hujan. Khemah tu makin lama makin sejuk cause dah ada air-cond. Nana kata dah macam dekat I-city dah. Lepas tu, dapat tau one of our friend's camera hilang kena curi. Puas jugak lah dia cari. Aku and Suhaiela pun melilau cari dalam hujan kot kot jumpa. Tapi at the end, kitorang disalah anggap as juri sebab aku memang terhendap-hendap nak cari beg tu dekat gardens. Tak jumpa, masuk khemah balik sebab kasut kitorang pun dah basah. Kecut kaki den. Then, tea time! Muffins with air laici. muffins dia sodap.  Buehehehe :P Aku siap bawak balik lagi.

Then, tunggu budak lain siap and balik. Kali ni uncle tu bawa van yang besar sikit lah. But, sama je sebenarnya sebab dia bawa anak dia. Sempit balik. Time balik ni memang epic gila. Daripada Bangi tu kot sampai sekolah aku, Mirza and Su gelak je. Nana pulak best je tidur dekat belakang. Suhaiela gigit kayu apa tah yang dorang guna untuk collage then angin yang sepoi-sepoi bahasa tu terbangkan pieces of kayu yang dia gigit tu kena dekat aku and Mirza -.- Cekoihh kau Su.

Sampai traffic light Bukit Puchong tu, aku buat cadangan yang agak S.T.U.P.I.D. Aku jumpa kereta yang ada baby or budak kecik, aku nak buat troll face. Sekali ada satu Myvi ni. Kitorang bertiga tengah syok-syok berfoya-foya, terus aku buat troll face dekat luar tingkap tu. Terus bersepai ketawa rakan-rakanku itu. Aku gelak sampai berjurai air mata. Dorang kata muka aku hodoh gila. K korang k. And dorang kata kalau ada competition muka paling hodoh dan bodoh, confirm akulah juara. K korang k. Senak perut kot time tu. Bayangkan around 3 km,kitorang gelak tak henti. Boleh mati tergelak kot aku time tu. Nana pulak syok je tidur.

Kitorang tengah borak-borak then suddenly muka aku terus jadi macam yang rambut putih tu tapi lagi hodoh. Kesian baby tu. Mianhae

Sampai je sekolah, rasa heaven dapat keluar dari van. Terus angkat barang and call ibu then baik rumah. Fuhhhh~ Best! But, gambar sikit gila cause camera takde batery padahal aku dah charge dah tu. Empangan betul -.- That's all for Putrajaya.

Dress of Angel

MSU - Pertandingan Kawad Kaki Peringkat Daerah [28/6/2012]

Hari ni pergi MSU pulak. Tapi tak masuk kawad pun. Kitorang datang tolong je. Pagi tu kitorang datang with uniform hijau. I know lots of people look at us like "Ehhhhh?". Chill guys. Tapi Mirza nampak comel pakai uniform tu *cough*. So, pagi tu KRS training dulu. Then keluar tunggu bas datang. Tetibe, cikgu Umarani tanya pasal latihan bomba ke apa tah tu Sabtu ni. Hazwani handle lah dulu. Then keluar, bas sampai. Naik Tupai. Woooooo~ Kitorang berempat reserved tempat belakang sekali. Hari ni Nana pulak takde. Semalam Hazwani takde. Sabtu nanti aku pulak takde.

Sampai sana memang aku macam "Woahhhhhh~". Tak pernah pergi kan? MSU memang super-duper-triple-awesome-to-the-max! Tapi entrance dia pelik. Bawah highway. K, itu agak awkward tapi MSU tetap awesome. Ni yang rasa nak apply MSU habis SPM nanti. "Cepatlah 28/11. Cepatlah..". Lepas tu dorang get ready. Kitorang pulak betul-betul dorang punya uniform semua. Lepas tu dorang pergibuat pemeriksaan pakaian. Kitorang yang tinggal ni with le boys kena angkat beg bawak pergi dekat tangga dekat assembly area tu. Fuhhh~ Jauh jugaklah sebab kena ikutjalan jauh. MSU punya surau awesome!

While tunggu Esempi punya turn kitorang bertiga pegi beli waffle. As usual, chocolate waffle is for me with Dutch Lady chocolate. Muehehehe :D Esempi punya turn! Our school memang awesome. Kitorang pun macam "Woahhh! Woahhhhh!". Lepas tu makan nasi lemak and ada akak tu suruh isi borang survey. Then, umumkan pemenang. Kitorang bertiga duduk dekat bench then suddenly dengar "Sekolah Menengah Puchong Batu 14!". Kitorang bertiga macam "Kenapa tu? Nombor berapa? Jom jom!". Rupanya Esempi dapat third place out of nine schools. Esempi memang awesome. Congrats korang!

Lepas tu ada snap-snap gambar. Then balik. One more, depan MSU tu ada Tesco. Memang betul-betul depan. Awesome :O Dalam bas kitorang duduk belakang lagi. And dalam bas tu memang agak lama lah aku pegang piala tu. Muehehehe :P Padahal bukan KRS pun. Sampai sekolah, dorang ada taklimat and macam biasa, kami dipandang dengan penuh stigma. Heloooo~ Kitorang tak murtad. Lepas tu pergi kantin. Teh O ais. Fuhhhh~ Sedap. Ingat nak balik naik bas sekali bammm hujan pulak turun. Then tunggu ibu.

Sampai rumah, macam biasa makan dulu. Lepas tu, sebab penat sangat aku tidur. That tak boleh blah moment bila aku terjaga pukul 7.30 tadi and aku ingat hari ni hari Jumaat dah sebab macam subuh je padahal maghrib. Aku keluar buka pagar sebab ibu baru balik. Then, "Ibu, kenapa tak kejut?" "Kejut? Kejut apa?" "Pergi sekolah lah. Hari ni hari jumaat kan?" "Jumaat apanya. Baru khamis petang." "Oh, okay.". Hahahahahahahahahahahaha XD Apa aku mengigau tadi? 

Le girls.

With Farah!

Sila rotate kepala atau PC atau laptop. Sekian, terima kasih.

 
Aku macam ni time dorang tengah perform sambil record. 

That's all. Tidur dulu. Ppyong. Assalamualaikum wbt guys :)





0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life