<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d4614558576586924790\x26blogName\x3dHORRIFIED+VEIL\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://itsonlymyblog-horrifiedveil.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://itsonlymyblog-horrifiedveil.blogspot.com/\x26vt\x3d-2612771148591426887', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
ahjumma ~

Atiqah. 20. A textile student. Panda Tao ♥ + follow




A Fashion Story

과거 :
Hollllaaaaaaaaa~
written on Sunday, August 4, 2013 @ 10:29 PM ✈

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh and annyeong!

Hello guysssssss! It's been ages kot since I've been here. Fuhh fuhhh! *konon ada habuk dekat blog sebab dah laa tak hapdet*. Hahahahahaha. Kalau blog boleh berhabuk, memang segala anak beranak cucu cicit habuk ada kat sini. Aku rasa dah dekat tiga bulan dah aku tak update blog. Busy manjang. Hikhik.

Last post hari tu before result UPU keluar. And now result UPU dan lama keluar and I'm now an officially UiTM student. UiTM dihatiku gituwwwwwww~ UiTM mana? Beting Highlands bebehhhh! Kat Negeri Sembilan. Jadik orang nogori balik lah den. Nasib baik dokat dongan umah, sonang jo nak balik. Huahuahua. Aku dapat course Textile Technology. First impression yang memang takkan pernah tak terlintas dekat fikiran orang yang tanya aku dapat course apa is "Kau belajar fashion design eh?" "Kau belajar jahit baju eh?". Semua pasal baju. Hellooooooo guys, note that T.E.C.H.N.O.LO.G.Y word. Science guys. Science!

So, why not aku cerita pasal Beting? So far Beting memang best. Bagi aku best gila lah kot. But at the same time ada cons dia jugak. Bukan semuanya pros. Baru balance kan? Huahuahua. Firstly, kitorang punya kolej kediaman tapi aku panggil rumah je senang. So, rumah dekat situ awesome-hebakk-daebakk-dabomb gila lah. Ala-ala apartment gitu. Satu rumah ada tiga bilik. Satu bilik dua orang. Rumah aku level 5. Atas sekali. First time sampai memang macam "Homagadddd. Keding lah aku duduk sini nanti nak panjat sampai atas.". Tapi lelama okaylah. Siap naik-turun tangga dengan rasa bahagianya. *bahagialah sangat kan?*. Rumah aku ada 7 orang. Aku duduk RT or so-called-as ruang tamu. Memula tu rasa macam tak best gila duduk dekat ruang tamu. Pehhh memang tak reti bersyukurlah aku time tu. Tapi lelama tu macam best pulak. RT tu aku yang punya. Wifi tu aku yang punya. K.

First week time MDS tu memang torturing week lah. Kot. Memang mengantuk tahap tak ingat. Masuk je BS memang terus berzikirlah bak kata kitorang semua. Tak menyempat-nyempat ceramah nak start, semua dah berzikir dah. Time MDS makanan memang toksah nak pikiaq lah kan sebab freeeeeee~ Tapi makan kena cepat. Within 5 minit dah kena habis makan dah. So tahap ketersedakkan tu akan meningkat enam ratus dua kali ganda lah. Time MDS nilah nak kenal dengan housemates semua. Housemates aku oghe Kelate ada, oghang Kedah pun ada cheq oii, orang Johor *orang Johor cakap cemana?*, orang KL and orang Perak. Ada housemate orang Kelantan memang makin fluentlah kan aku punya Kelate accent yang terbawa-bawa dari tempat kerja tu. Mostly semua terkejut aku bukan orang Kelantan tapi boleh je speaking Kelantan. Well, it's an advantage lah for me kan dapat belajar that thing.

So, proceed to first week kuliah. Mostly first week punya kuliah banyak yang cancel class. Lab pulak memang takde first week tu. Tu yang semua macam bestnya bestnya rasa macam free je. Masuk second week, hambik kau pagi sampai petang. Tapi ada gap lah. And kat sini kan ada koko jugak tapi kitorang panggil HBU kat sini. Untuk part 1 ada 3 choices. Kesatria Negara, Kesatria Kembara dengan BPC. Aku nak BPC. Semangat BSMM gituwwwww~ Tapi dapat Negara. Hurhurhur kena kawad balik. Tapi dah rezeki dapat Negara terima jelah.

Dah masuk U ni memang kena pakai bahagi masa. Tak boleh nak fikir mentang-mentang part 1, tak payah nak study hard sangat. Kalau tak study hard, gamaknya kena repeat lah nanti. Ni dah cuti mid-sem ni memula ingat "Nak siapkan assignments cecepat lah. Aku nak raya dohh.". Tapi sebenarnya raya tu raya jugak. Study tak boleh tinggal. Biar bawak assignments penuh satu kereta pun, janji study. Barulah tak lupa nanti. Ni memang reminder to myself jugak. Dah lah lagi 6 weeks nak final. Pejam celik pejam celik dah final. Please please wish me luck. Do pray for my success. Aku memang harap sangat nak dapat DL. Kalau boleh straight 6 sem nak DL. Nanti baru dapat ANC. Barulah ibu ayah bangga. Hewhewhew.

So, kita akhiri post yang hambar tanpa gambar ni dekat sini. Next time aku post pasal aku punya RT pulak. Huahuahua. Tu pun kalau wifi laju lah kat Boting tu haaa. Kalau tak laju, tak dapekk lah dohh. Till then! May Allah bless all of us. Assalamualaikum~

0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life